- That's the way it is..

Hej alla söta och nötiga läsare! Dock är ni inte så många? Antog väl det.. Hm, måste skaffa fler läsare, hahah!
Jaha, jaha, vad har ni hittat på de senaste dagarna då? Jag är sjuk, fortfarande, men mår mycket bättre än dagen då det oförglömliga inlägget skrevs. Fast nu måste jag ta en sån där äcklig sak som oftast kallas medicin.. Usch, blir i alla fall frisk!

Igår var jag barnvakt och tjänade sammantlagt.. 100 kr, 3 pizzor och 3 pizzasallader! Inte så dåligt, haah! Det var.. ganska kul! Först läste jag och barnet, som då heter Max och är jättegullig, Mulle Meck och lite Bamse, tills jag sa att jag "hade ont i halsen *host*  Haha, han gick i alla fall på det, och jag hade faktiskt lite ont i halsen då.. Inga lögner här inte!

Efter en stund blev min hals i allafall lite bättre, dock kunde den fortfarande inte läsa. Haha, evil.. Men den var hungrig som sjutton! Jag, Maxen, mamma och min kusin stack till pizzerian och beställde 3 pizzor. Gosh, kommer inte ihåg vad dom hette.. Där hände en liten grejj, Max blev röd i ansiktet, hade ont i magen och var tvungen att *** (Tre bokstäver, lista ut det om ni vill, annars kan ni skita i det och låtsas att det var pissa.. )

Just det! Igår var vi också, under förmiddagen såklart, och inte med Max, på Vasamuséet. Jag följde inte med in, tycker det är rätt så tråkigt när man sett det 20 gånger, överdrivet....
Men i alla fall, jag letade upp ett ställe att sätta mig på, hittade ett men upptäckte snart att det låg skit bredvid mig.. Gick vidare men där var det bara GÅSBAJS! Efter en stund hittade jag en bänk där jag satte mig. Under tiden mamma och  min kusin kollade på skeppet, deppade jag och åt lite Brago kex. När jag ätit upp ungefär halva påsen, (uuupps!) upptäckte jag att det stod en äldre man och FOTOGRAFERADE mig! Och inte när som helst, utan just när jag sitter där på bänken, (truth is att jag låg ner...) och äter kakor i stora lass!

Så ja, jag blev lite sur, gick fram till honom och sa att han inte fick fota mig. Han såg väldigt oskyldig ut, bad om ursäkt och visade mig bilden som han tagit. Okej, faktiskt blev den rätt så bra.. INte bara bra, utan mer än perfekt! Han fick behålla bilden, men bara om han skickade den till en mejladress jag gav honom. Sen bjöd jag honom på kakor och vi satt där på bänken och pratade! Vilken härlig dag!

Njaa, så var det inte riktigt, synd att det inte var så egentligen! Ja, det var en man som tog ett foto, och när jag sa åt honom så fick jag inte mindre än en snyting.. (Har ett stoort blåmärke och bula nu!!) Hm, ska nog sluta säga till gamla gubbar.. Never, Ever Again!!

Drev nog liiite med er.. Sanningen är, vare sig om ni tror den eller inte, att jag satt på bänken och det var en äldre man som tog ett foto.. på en båt! Hahah, sällan att jag skulle sitta med en "gubbe" och äta kakor?!? Hallå, det låter ju hur sjukt som helst! Eller att gå fram och få en snyting för att jag sa åt honom att inte ta foton ?


0 Kommentarer


Här får du svar på några vanliga frågor! :)

FOTO
- Jag fotograferar med min systemkamera, Canon EOS 500D. [Länk]
- Foton redigerar jag i programmet GIMP & Photoshop CS5!
- Alla foton är tagna av mig, om inte annat anges. ©

DESIGN
- Jag gör mina designer i programmet GIMP & Photoshop CS5
- Jag gör tyvärr inte gratisdesigner då jag inte har den tiden.
- Jag hjälper dig gärna om du har problem med kodning! (I mån om tid..)

KOMMENTARER
- Alla kommentarer godkäns!
- Inga spamkommentarer tack!
- Jag svarar på alla kommentarer så fort jag hinner!
- Det är okej att ge kritik, så länge det inte är överdrivet.

ÖVRIGT
- Har du andra frågor är det bara att fråga på! :)
- Kom ihåg att du aldrig är anonym!
- Har du ingen blogg? Då svarar jag på din fråga här! :)


Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar











Hejsan alla läsare!
Jag heter Linda och är en glad, lite sprallig trettonårig tjej bosatt i Stockholm! Jag brinner för fotografering och fotar med min Canon systemkamera. Jag har en rad andra intressen också, så som design, mat, musik, djur & natur, bloggen & utöver detta ännu mer!
Läs mer om mig här


I BLOGGEN
vill jag visa foton jag har tagit, och blanda dessa med min vardag, mode & design. Bloggen är som en fotodagbok, fylld med massa olika roliga saker. För att inte missa något nytt & spännande, kan du alltid lägga till mig på bloglovin här nedan! :)

Kontakt: [email protected]




bloglovin



 AKTUELLT
 Nu har jag äntligen köpt en  systemkamera! Den 8/6 blev en  efterlängtad Canon EOS 500D min,  och jag är jätteglad! Återstår bara  att lära sig lite mer om den! :)


RSS 2.0