BLOGGPAUS FORTFARANDE

Att lägga ner en blogg är lite som att lägga ner en del av sig själv. Det är som den delen försvinner, för gott och för alltid. Visst, man kan alltid börja om på nytt, klura ut ett nytt namn och sen starta om från noll, men det blir aldrig samma sak. Jag har försökt några gånger. Visserligen bloggade jag inte mer än ett halvår på de tidigare bloggarna, och under den perioden var jag också liten & omogen (haha, missta mig inte, är inte speciellt stor nu heller, men betydligt mognare än då.. ni förstår nog.) och det var aldrig riktig bloggning, utan mer en text om dagen blandad med massa smileysar. Så kallad flummperiod? Vad vet jag.

Att lägga ner en blogg är som att förlora något man äger. Och det är inte lätt heller. Iallafall inte för mig. Bloggen har varit en stor del av mitt liv, jag har ägnat timmar och återigen timmar, tillsammans dagar och säkert veckor, framför bloggen, skrivit inlägg, pysslat ihop designer och fotat, ibland bara för just bloggens skull. Och jag säger inte att jag ångrar det, inte en sekund. Det har verkligen satt sina spår och gjort mig till den jag är idag. Och jag kan med sanna ord säga att jag uppskattar det till 100%, om inte mer.

Bloggandet har även låtit mig lära känna nya människor, som har lärt mig ett och annat viktigt här i livet, även om jag för tillfället inte kan sätta ord på vad. Jag har lärt mig att fixa ihop bilder, collage, designer. Har lärt mig grunderna & mer i html-kodning, vilket jag även det är glad för. Så, bloggningen har gett mig positivitet och en rad olika bra saker, som jag så önskar få använding av senare i livet. Och sen att det faktiskt fanns människor därute, ni, som läste det jag skrev, bra eller dåligt, gjorde mig helt överlycklig.


Så, att lägga ner en blogg är inte lätt, och det är det sista jag vill också. Men blogglusten finns inte lägre, eller i allafall inte till den grad att det skulle funka att driva den framåt. Skriva nya inlägg, publicera bilder, ägna timmar. Och jag orkar helt ärligt inte heller sitta här lika mycket, även om jag så med hela mitt hjärta önskar. Och just den här minuten, saknar jag bloggandet något oerhört, kan inte fatta att jag faktiskt har slutat. Men har jag det? Jag vet inte. Det är så lätt att skylla på bloggpaus, att man bara ska vila upp sig, ägna tiden åt läxorna istället, och att det faktiskt inte tar slut, man slutar inte blogga, utan tar bara en paus. Men helt ärligt vet jag inte längre, om jag kommer fortsätta. Men jag vågar inte heller säga att jag lägger ner, bara säger stopp. Så det blir väl fortsatt bloggpaus. Ett tag till. Hoppas jag, vill så gärna komma tillbaka. Vi får se hur det blir, ni lär nog märka.

Tack för allt, jag önskar er en riktigt grym dag, morgondag och likaså liv framöver. Vi får se om jag fortsätter blogga, vill så gärna. Kram på er! ♥

3 Kommentarer
Carolina [FOTO]:

Åh Linda du, gör exakt som du själv vill! Bloggen blir mer eller mindre som en del av en själv efter ett tag. Svårt att släppa, inte sant? Gör som du tycker.



Men tack hörrö du för att du började blogga. För jag kikade in på din blogg innan jag kände dig och på så sätt fick vi kontakt. Sen facebook, skolan. Ja, jag hoppas vi kan bli ännu bättre vänner snart kära du.



Puss på dig fina, härliga Linda! ♥

2011-04-13 | 22:16:26
URL: http://carolinasphoto.blogg.se/
muppen:

Kom tillbaka snart linda! Saknar att läsa din blogg...

Men som sagt kom tillbaka när du känner för det.

Pyss på rumpen

2011-04-24 | 22:19:42
Elin:

sv, vad roligt! Jaaa kom! :D

2011-05-15 | 20:12:47
URL: http://nevnarien.se/


Här får du svar på några vanliga frågor! :)

FOTO
- Jag fotograferar med min systemkamera, Canon EOS 500D. [Länk]
- Foton redigerar jag i programmet GIMP & Photoshop CS5!
- Alla foton är tagna av mig, om inte annat anges. ©

DESIGN
- Jag gör mina designer i programmet GIMP & Photoshop CS5
- Jag gör tyvärr inte gratisdesigner då jag inte har den tiden.
- Jag hjälper dig gärna om du har problem med kodning! (I mån om tid..)

KOMMENTARER
- Alla kommentarer godkäns!
- Inga spamkommentarer tack!
- Jag svarar på alla kommentarer så fort jag hinner!
- Det är okej att ge kritik, så länge det inte är överdrivet.

ÖVRIGT
- Har du andra frågor är det bara att fråga på! :)
- Kom ihåg att du aldrig är anonym!
- Har du ingen blogg? Då svarar jag på din fråga här! :)


Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar











Hejsan alla läsare!
Jag heter Linda och är en glad, lite sprallig trettonårig tjej bosatt i Stockholm! Jag brinner för fotografering och fotar med min Canon systemkamera. Jag har en rad andra intressen också, så som design, mat, musik, djur & natur, bloggen & utöver detta ännu mer!
Läs mer om mig här


I BLOGGEN
vill jag visa foton jag har tagit, och blanda dessa med min vardag, mode & design. Bloggen är som en fotodagbok, fylld med massa olika roliga saker. För att inte missa något nytt & spännande, kan du alltid lägga till mig på bloglovin här nedan! :)

Kontakt: [email protected]




bloglovin



 AKTUELLT
 Nu har jag äntligen köpt en  systemkamera! Den 8/6 blev en  efterlängtad Canon EOS 500D min,  och jag är jätteglad! Återstår bara  att lära sig lite mer om den! :)


RSS 2.0