JULEFRID TILL ER ALLA! ♥

God Jul på er fina människor! Tänk hur måna fina miljarders tusen fantastiska människor det finns därute i världen. Det är svårt att förstå ibland. Tänk att man bara känner en ytterst liten bråkdel. Men alla dessa fina människor jag haft turen att träffa, är fantastiska. Helt, ja, det finns inga ord. Alla vänner som hjälper mig genom allt, vissa är närmare än andra men alla är underbara på sitt eget lilla sätt! Och jag vill hemskt gärna träffa ännu mer människor här på vår fina planet, och vi alla här har turen att få göra det också. En nyfunnen vän kan bli din bästa. Och egentligen, vad är bättre julklapp än att få vara med sina nära & kära, och ha en massa fina, grymma vänner omkring sig?

Saken jag tänkte komma till var det är med jul. Jag har börjat.. (kan man glida ifrån julen?) Haha, nej men jag tycker inte det är så spännande längre. Visst är det härligt att sitta med sin familj och öppna klappar sådär på kvällen, äta massor av god mat & bara vara, men det är med att öppna presenter börjar bli lite.. ja, det känns som jag växer ifrån det! Men.. kan man växa ifrån julklappar? Nej, det kan man väl inte. Men jag har inte den där "känslan" kvar, en julklapp betyder inte så mycket för mig. Jo. Det gör den nu när jag tänker efter.  Men för mig är det tanken som räknas, oavsett vad som är i! Det behöver inte kosta skjortan, vadsomhelst. Bara tanken, kärleken bakom!

Jag önskar så att jag kunde köpa något fint litet till alla här i världen! Eller ringa till alla och önska "God Jul", "Gott Nytt år!" "Grattis på födelsedagen", eller "Ta hand om dig" ! Visst älskar jag också allt som har med julen och göra; julmys, julmarknad, mat, stämningen, allt pynt, allt fint & alla omtänksamma människor. Men jag tycker att vi borde få mer av det i vardagen istället, då det inte är jul eller midsommar eller födelsedag. Så jag gillar väl julen på ett sätt, och inte på ett annat. Tror julen har genom alla dessa år påverkat mig både postitivt och negativt..

Jag önskar julen handlade ännu mer om att ge & framförallt hjälpa andra. Med ge menar jag inte julklappar, utan kärlek, omtanke. Abstrakta substantiv. Inte så materiellt, som världen faktiskt är idag.

Men det är ju klart.. Vem älskar inte mellandagsrean? ;)

Som sagt, JULEFRID TILL ER ALLA HÄRLIGA MÄNNISKOR. TACK FÖR ATT NI FINNS! ♥

14 Kommentarer
Carolina [FOTO]:

Sv: TACKTACKTACK, God jul på fina&snälla Linda! Hoppas du får en helt grym kväll, en massa julpussar&julkramar! ♥

2010-12-24 | 18:02:42
URL: http://carolinasphoto.blogg.se/
Carolina [FOTO]:

Åh vilken gullig text! Tänk vilken tur man har som har fått så himla fina vänner&en så fin familj. Man känner sig verkligen lyckligt lottad! Åh, julen får mig alltid att tänka på hur mycket jag faktiskt har. Då menar jag inte saker, utan hur mycket kärlek och omtanke som finns i mitt liv.



Åh, julen är helt underbar!



Åter igen, god jul på dig fina Linda! Puss ♥

2010-12-24 | 22:34:49
URL: http://carolinasphoto.blogg.se/
EVA - FOTOBLOGG:

Åh, så fint inlägg Linda!



Det är så konstigt med mina julkänslor. Jag brukar inte känna något under december, men när man väl sitter där på julaftonsmorgon så kommer de på något underligt sett ändå. Varje år desamma, den där nyfikenheten över sina julklappar, den där belåtenheten efter att ha proppat i sig massor med mat, all förväntan och all lycka.



Hoppas du hade en super julafton ändå, det är du verkligen värd! Miljardes miljoner kramar och pussar från din Eva. Vi gör något efter nyår, right? MASSOR AV KRAMISAR PÅ DIG DIN FINIS! ♥



2010-12-24 | 23:18:25
URL: http://thelifeofeva.blogg.se/
emsen:

åå vad fin blogg du har! fina foton tar du med värkar som du har haft en bra jul iallfall :)

2010-12-25 | 13:59:15
URL: http://emsenslife.blogg.se/
Carolina [FOTO]:

Heeeeej Linda! Hur var din julafton då? Själv var den super! Fått någonting fint i julklapp?



Kraaaaaaamar :D <3

2010-12-25 | 21:49:21
URL: http://carolinasphoto.blogg.se/
Carolina [FOTO]:

SV: Haha, nej men det gör ingenting :D Precis, men jag måste ändå hinna ut på stan och titta lite på mellandagsrean :D



Jag svarar på den andra kommentarerna i en annan kommentar, hahaha :D Kraaaamar ♥

2010-12-26 | 10:58:55
URL: http://carolinasphoto.blogg.se/
emsen:

sv; hiihi varsågod :) haha jo min var bra!Fick du nåt brai julklapp då???? :)<3

2010-12-26 | 11:02:03
URL: http://emsenslife.blogg.se/
Carolina [FOTO]:

Haha, det blir många kommentarer här då... :D



Jag hade en jättebra julafton, det bästa jag fick var nog vita Converse & en gitarr :D Blev jätteglad, hihi! :) Okej, dina grejjer låter som bra saker!



Haha, vänta har jag länkat dig? Måste kolla.. Nej det hade jag inte :o Hur kunde jag glömma det?! Aja, det ska iallafall göras nu direkt :D



Miljarder kramar :DDD ♥

2010-12-26 | 11:02:10
URL: http://carolinasphoto.blogg.se/
Viktorija:

Sv: Tack! :)

2010-12-26 | 15:49:01
URL: http://behindthecamera.webblogg.se/
Carolina [FOTO]:

Sv: TACK snälla duuuu ! <3

2010-12-26 | 20:09:45
URL: http://carolinasphoto.blogg.se/
C A T T I S / photo:

fiiiin blogg! haft en bra dag? :D

2010-12-26 | 20:18:37
URL: http://ccattis.blogg.se/
eahunddagis:

Svar: Det är nog lättare med gnagare och smådjur där man kan lägga saker runt buren för att minska ljud och sen är dem ju lite mer anpassningsbara när det kommer till ljud och sånt!

2010-12-28 | 11:40:39
URL: http://eahunddagis.blogg.se/
Madeleine [FOTO]:

Sv: Nej precis, så då får dom skylla sig själva ;)



Måste bara säga att bilderna i din header är helt underbara!

2010-12-29 | 16:00:10
URL: http://photobymadeleine.webblogg.se/
Elin [ n e v n a r i e n ]:

sv, tack :) Nej jag kom inte närmare med det objektivet, zoomen var för "dålig" :)

2010-12-29 | 16:42:35
URL: http://nevnarien.se/


Här får du svar på några vanliga frågor! :)

FOTO
- Jag fotograferar med min systemkamera, Canon EOS 500D. [Länk]
- Foton redigerar jag i programmet GIMP & Photoshop CS5!
- Alla foton är tagna av mig, om inte annat anges. ©

DESIGN
- Jag gör mina designer i programmet GIMP & Photoshop CS5
- Jag gör tyvärr inte gratisdesigner då jag inte har den tiden.
- Jag hjälper dig gärna om du har problem med kodning! (I mån om tid..)

KOMMENTARER
- Alla kommentarer godkäns!
- Inga spamkommentarer tack!
- Jag svarar på alla kommentarer så fort jag hinner!
- Det är okej att ge kritik, så länge det inte är överdrivet.

ÖVRIGT
- Har du andra frågor är det bara att fråga på! :)
- Kom ihåg att du aldrig är anonym!
- Har du ingen blogg? Då svarar jag på din fråga här! :)


Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar











Hejsan alla läsare!
Jag heter Linda och är en glad, lite sprallig trettonårig tjej bosatt i Stockholm! Jag brinner för fotografering och fotar med min Canon systemkamera. Jag har en rad andra intressen också, så som design, mat, musik, djur & natur, bloggen & utöver detta ännu mer!
Läs mer om mig här


I BLOGGEN
vill jag visa foton jag har tagit, och blanda dessa med min vardag, mode & design. Bloggen är som en fotodagbok, fylld med massa olika roliga saker. För att inte missa något nytt & spännande, kan du alltid lägga till mig på bloglovin här nedan! :)

Kontakt: [email protected]




bloglovin



 AKTUELLT
 Nu har jag äntligen köpt en  systemkamera! Den 8/6 blev en  efterlängtad Canon EOS 500D min,  och jag är jätteglad! Återstår bara  att lära sig lite mer om den! :)


RSS 2.0