Tredje december tvåtusentolv

Det här är första gången sedan jag startade den här bloggen, som jag bloggar den tredje december. Tittade precis tillbaka i mitt arkiv, december 2009, december 2010, december 2011, och aldrig tidigare har jag publicerat ett inlägg just idag, den tredje december. Inte ens på min ännu äldre blogg, från 2008, finner jag ett inlägg skrivet den tredje december. Jag som hoppades på att få nostalgera lite denna vinterdag (tror inte ordet nostalgera existerar, men eftersom jag inte hittar en bättre synonym, införlivar jag härmed ett nytt ord i den svenska ordlistan). Varför jag aldrig har gjort det, vet jag inte alls, och varför jag skriver just idag, nu, vet jag inte heller. Fick bara för mig att jag skulle skriva någonting här, bara för att, liksom. Inte heller fyller inlägget någon mening, men det spelar ingen större roll. Nu vill jag bara blogga, för att det är kul, tycker jag. Eller rättare sagt; tyckte jag.
 
Vi gör såhär istället; mitt första inlägg på denna blogg skrev jag.. oj herre, den 28 maj 2009. Mer än ett bra tag sedan, med andra ord. Vilken klass kan jag ha gått i då tro? Sexan. Okej, det var väl inte såååå länge sedan, egentligen, haha. Fattar inte vad jag gör nu, sitter bara och skriver en massa pladder. Iallafall. Tänk vad många, eller snarare få år men som har känts som många, som har gått sedan jag började högstadiet. De har visserligen känts som många, men desto fortare har de gått, märker jag nu, när de snart passerat för gott (kan tros att jag avsiktligt skrivit in ett försök till rim här, men försäkrar er om att det inte är så. Det bara råkade bli). Och nu, när jag är närmare slutet än jag någonsin varit början, alltså bara ett halvår från att sluta nian, kan jag inte sluta förundras över, inte bara över hur lång tid som flutit förbi eller hur mycket jag har växt i antalet cm, vilket tyvärr inte är så mycket, utan snarare hur mycket jag har växt som person, vuxit som jag, eller rättare sagt vuxit in i mitt nuvarande jag, sedan den där dagen när jag tog mitt första steg i korridoren i det som var och är högstadiet, eller, för den delen, skrev mitt första blogginlägg här. Det är rätt lustigt, att det som är menat att vara, också är menat att ta slut. Likaså min högstadietid som mitt bloggande, där det sistnämnda redan tagit slut, som ni antagligen märkt.Och förresten, vilka ni är vet jag inte heller, om det nu finns några ni. Att det inte är någon som läser det här, spelar kanske egentligen inte så stor roll, för då skriver jag väl antagligen till mig själv. Där emellan, är jag antingen dum i huvudet eller bara allmänt uttråkad, eller så hoppas jag i mitt undermedvetna att någon själ, förutom mig själv, kanske läser det här, någon dag, någon gång. Vem vet? Kanske tredje december om ett år? Tredje december tvåtusentretton?
 
Och nu till den avslutande delen av det som jag påbörjat, det vill säga någonting jättekonstigt och onödigt, som egentligen inte fyller någon mening. Men, nu behöver jag iallafall inte känna att jag, i slutet på 2012, lämnat bloggen åt dess öde, utan istället har jag skänkt den liv (haha) och räddat den från att gå under helt. Tillsammans med några av de sista meningarna i det här inlägget, önskar jag dig, vem du än är, som läser det här, en jättefin morgon/dag/kväll/natt och framför allt ett jättefint år. Och även ett stort tack för att du läste. Jag hoppas det skänkte dig någon form av glädje, eller en tanke, eller bara en väldigt väldigt stor kram, för det skänker iallafall jag dig. Hoppas din tredje-december-dag är värd att minnas. Om inte, så är den åtminstone en del av något alldeles speciellt. Något alldeles speciellt, som är en tid som formar dig.Nu blev det sådär konstigt igen, så nu sätter jag punkt. Typ alldeles precis här. Kramar 

1 Kommentarer
Carolina:

Linda <3<3<3 Du är SÅ bra! Läste inlägget och det var så fint, tänk att tiden går så fort. Kände ju mig stor i sexan, som om det bara var för någon vecka sen. Har inte märkt själv hur mycket jag har vuxit, förändrats, börjat umgås med andra människor och bara ändrat på hela mitt liv. Egentligen såg mitt liv nästan likadant ut då, 2010 eller vad det nu var, som det ser ut nu men det är såna små detaljer som gett mitt liv nu en helt annan vändning. Antar att det är sånt som händer när man växer och blir äldre. (På tal om att växa har jag knappt växt några centimetrar jag heller, jag börjar undra om jag är dvärg faktiskt)

Iallafall, KRAM och PUSS på dig Linda! Och hoppas att du hittade ett sätt att komma hem från skolan idag och att du inte dränktes i snön! ♥♥♥♥♥

2012-12-05 | 19:07:06
URL: http://cafoto.webblogg.se


Här får du svar på några vanliga frågor! :)

FOTO
- Jag fotograferar med min systemkamera, Canon EOS 500D. [Länk]
- Foton redigerar jag i programmet GIMP & Photoshop CS5!
- Alla foton är tagna av mig, om inte annat anges. ©

DESIGN
- Jag gör mina designer i programmet GIMP & Photoshop CS5
- Jag gör tyvärr inte gratisdesigner då jag inte har den tiden.
- Jag hjälper dig gärna om du har problem med kodning! (I mån om tid..)

KOMMENTARER
- Alla kommentarer godkäns!
- Inga spamkommentarer tack!
- Jag svarar på alla kommentarer så fort jag hinner!
- Det är okej att ge kritik, så länge det inte är överdrivet.

ÖVRIGT
- Har du andra frågor är det bara att fråga på! :)
- Kom ihåg att du aldrig är anonym!
- Har du ingen blogg? Då svarar jag på din fråga här! :)


Namn
Kom ihåg mig?

E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar











Hejsan alla läsare!
Jag heter Linda och är en glad, lite sprallig trettonårig tjej bosatt i Stockholm! Jag brinner för fotografering och fotar med min Canon systemkamera. Jag har en rad andra intressen också, så som design, mat, musik, djur & natur, bloggen & utöver detta ännu mer!
Läs mer om mig här


I BLOGGEN
vill jag visa foton jag har tagit, och blanda dessa med min vardag, mode & design. Bloggen är som en fotodagbok, fylld med massa olika roliga saker. För att inte missa något nytt & spännande, kan du alltid lägga till mig på bloglovin här nedan! :)

Kontakt: [email protected]




bloglovin



 AKTUELLT
 Nu har jag äntligen köpt en  systemkamera! Den 8/6 blev en  efterlängtad Canon EOS 500D min,  och jag är jätteglad! Återstår bara  att lära sig lite mer om den! :)


RSS 2.0